109444.jpg

(Colour of the wallpaper is blue and white as you can see in the link)

Tämä sinivalkoinen 1700-luvun maisematapetti näyttää tässä kuvassa sinisemmältä kuin luonnossa.

Olen joutunut kokeilemaan nyt itse, miten sivulla nukketalolinkit olevat vihjeeni toimivat. Runsaudenpulaa. Siellähän olisi luettavaa tuntikausiksi. Olen ihaillut muiden nukketaloja ja nettikauppojen valikoimia. Jotain tulee varmaankin vielä tilattua. Toivoisin löytäväni mielenkiintoiset ja luonnollisen näköiset henkilöt asumaan nukketaloon. Näppäräsorminen ja taiteellinen tekee varmaankin kaiken itse.

Eniten on ollut hyötyä tässä vaiheessa Kitan vihjeissä olevista kohdista "Jim's printable" ja "Miniatyrama". Lisäksi olen löytänyt sivut, joilla on eri aikakausien tapetteja (linkki yllä9. Olen merkinnyt käyttämäni kohdat punaisella värillä.

Olen siirtänyt parketti- ja tapettimallit yleensä omaan tiedostoon ja suurentanut ne Irfanview:n tulostusohjeiden avulla sivunkokoisisksi. Ainakin Miniatyramassa voi tulostaa myös suoraan Miniatyraman sivulta..

Eräässä ohjeessa  neuvottiin tulostamaan paksummalle paperille, mutta olen käyttänyt tavallista tulostuspaperia. Joissakin ohjeissa neuvottiin, miten tulostaa kankaalle. Olen kuitenkin kadottanut ohjeet!  Täytyy etsiä uudestaan. Lisäksi tapetit ja parketit täytyy suihkuttaa jollakin himmeällä kiinnittimellä (lakalla?) ennen kuin laittaa ne liimalla tai liisterillä kiinni nukketalon seiniin ja lattioihin. Parkettini ovat toistaiseksi täysin kiinnittämättä. Tapetit on kiinnitetty ylhäältä kaksipuolisilla valokuvan kiinnittäjillä. Rulllalle kierretty ja litistetty maalarinteippirengas kävisi varmaankin myös.

Nukketaloterveisin