39307.jpg

Kuvassa pikkuliina, valkoista valkoisella.

Olen koonnut tähän blogiin käsityömuistoja, kuvia käsitöistä, jotka olen tehnyt kauan sitten. Vanhin käsityö on tietenkin mieheni isoäidin Maria Amnellin tekemä liina. Äitini ja toinen sisaristani ovat sukkamestareita. Toinen sisareni tekee mitä hyvänsä. Minä olen neulonut vain yhdet sukat elämässäni. Koulussa sukan neulominen oli niin tukalaa, että siihen loppui se puuha.

Aikuisena olen kokenut aina käsityöt rentouttavana harrastuksena. Jo koululaisena ompelin vaatteita sisarilleni ja itselleni. Ompelin hääpukuni, "chanel-kävelypuvun" vanhasta takista, suuren osan lastemme vaatteista. Neuloin paljon lapsille ja nukeille. Ehkäpä kuvaan niitä myöhemmin tähän albumiin.

Huom! Olen laittanut tekstin suureksi, jotta se on helppolukuista kaikille lukijoille. 

Aikaisempiin kirjoituksiin on lisätty valokuvia.